تولیدات کشاورزی ایران از مرز 93 میلیون تن گذشت

وزیر جهاد کشاورزی گفت : با وجود خشکسالی در 11 استان ایران ، تولید بخش کشاورزی در سال زراعی 84 - 85 از مرز 93 میلیون تن گذشت.
به گزارش واحد مرکزی خبر، محمدرضا اسکندری در اصفهان گفت : میزان تولید در بیشتر محصولات کشاورزی افزایش یافته است ، به گونه ای که تولید محصولات زراعی 4.7 درصد ، باغی 15 درصد ، دامی 7.6 درصد و تولید شیلاتی 23 درصد افزایش نشان می دهد.وی همچنین از رشد 40 درصدی کشت کلزا در ایران خبر داد و گفت : با اجرای طرح کشت این محصول 20 درصد روغن مصرفی کشور در داخل تولید می شود.او اضافه کرد: براساس برنامه ریزی تا پایان برنامه چهارم 70 درصد روغن مورد نیاز ایران در داخل تولید خواهد شد. اسکندری از خرید 11 میلیون و 321 هزار تن گندم از کشاورزان خبر داد و گفت : 200 هزار تن محصول خریداری شده مازاد است و تا پایان فصل برداشت نیز انتظار خرید 150هزار تن گندم دیگر را داریم.
وی سطح زیرکشت محصول زیتون در ایران را 90 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: به منظور افزایش کشت این محصول برای تولید روغن ، سطح زیرکشت زیتون در دو سال تا 200 هزار هکتار افزایش می یابد. وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: در سال زراعی گذشته 213 هزار تن میوه به کشور وارد شده و واردات محصولات باغی بدون محاسبه موز تنها 54 هزار تن بوده است.
او همچنین از تدوین اطلس تولید کشاورزی ایران خبر داد و گفت : با نهایی شدن این اطلس در دو ماه آینده ، سیاست های راهبردی جهاد کشاورزی برای کشت محصولات مختلف با توجه به شرایط اقلیمی مشخص می شود.اسکندری جایگزینی سیاست خرید توافقی به جای خرید تضمینی محصولات کشاورزی را از دیگر برنامه های این وزارتخانه برای بهبود وضعیت اقتصادی کشاورزان اعلام کرد.وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: اجرای این سیاست موجب شد تا خرید زعفران از کشاورزان با قیمتی بالاتر از قیمت تعیین شده صورت بگیرد و 201 تن از این محصول نیز به خارج صادر شد.وی فعال کردن تعاونی های کشاورزی با هدف حذف واسطه ها از این بخش را از دیگر برنامه های وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد.اسکندری پوشش بیمه محصولات کشاورزی در کشور را 35 درصد دانست و خاطرنشان کرد: براساس برنامه وزارت جهاد کشاورزی ، این پوشش تا پایان برنامه چهارم به 50 درصد افزایش می یابد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد